I love Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Brummel - WaarBenJij.nu I love Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

I love Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Ik begin met mijn goede voornemen om braaf reisverslagen te schrijven. De eerste paar dagen Bangkok zitten er nu op, maar het voelt alsof ik hier al weken rondloop. Het is hier echt fantastisch!

Vrijdagavond om 19:00 kwam ik aan op Bangkok Airport. Na een beetje verdwaald rond te lopen, deed ik het spelletje "spot de Nederlander", waarna ik met een Nederlandse jongen samen naar de stad toe ben gereisd. Mijn eerste reismaatje had ik gevonden. Hoewel ik echt supermoe was van dat vliegen (geen oog dichtgedaan natuurlijk), hebben we meteen na aankomst in de stad ons eerste Thaise biertje gedaan. Smaakte naar meer.
Ik had bedacht dat ik na het inchecken in het hostel maar meteen naar bed zou gaan, want kon inmiddels mijn ogen niet meer openhouden. In het hostel zat echter een superleuke groep mensen, waar ik wel 1 biertje mee zou doen. Dat ene biertje werden er uiteraard meer en uiteindelijk dook ik 6u 's ochtends pas mijn bedje in.

En dit is eigenlijk de trend van de afgelopen dagen geweest. Het is meer of ik op een stapvakantie ben dan dat ik in Thailand rondloop, maar ach, je moet ook langzaam kennis maken met de cultuur natuurlijk;) Eerst 's avonds lekker een drankje doen in het hostel, dan met de hele groep uit eten en daarna door naar Khao San Road, de barstreet van Bangkok. Het is een groep met Schotten, Engelsen, een Amerikaan, een Ier en een paar Nederlanders. Inmiddels zijn zij allemaal verder gaan reizen, maar ik mis ze nu al, het was zo gezellig!

Ik heb ook echt nog wel wat cultureels gedaan. Samen met Sjoerd, een Nederlandse jongen heb ik een fietstocht door Bangkok gedaan. Klinkt echt supersuf en jullie zullen wel denken: Maar had je niet een hekel aan fietsen? Maar dat was echt supergaaf. We hadden een Thaise tourguide die ons door heel Bangkok leidde. En dan niet het touristische deel, maar door kleine steegjes, langs de locals, langs rijstvelden, etc. Ook hebben we daar een ritje met een longtail-boot gemaakt door de kanalen van Bangkok. Dat is een soort traditioneel Thais bootje, maar dan met een zware motor eronder, waardoor je heel hard gaat.
Hebben daar ook een super uitgebreide traditionele Thaise lunch gehad, wat echt superlekker was!

Zoals jullie weten ben ik normaal niet echt van het aparte eten (wat een boer niet kent vreet ie niet), maar dat heb ik hier echt helemaal laten varen. Ik heb nog helemaal niks Westers gegeten, alleen nog maar traditioneel Thais eten. Ook veel streetfood gehad, wat echt supergoedkoop (1 euro voor een hele maaltijd), maar echt superlekker is.
En het beste van alles: ik heb nog nergens last van gehad!

Helaas is hier in het hostel mijn telefoon gejat. Iedereen in het hostel is wel superlief, want iedereen heeft me geholpen met zoeken, maar het mocht helaas niet baten. Maar omdat je hier in Thailand al helemaal in de Don't worry be happy-sfeer zit, heb ik me er niet eens zo druk over gemaakt. Meteen die ochtend een nieuwe gekocht, maar bleek dat ie niet simlock-vrij was, dus toen heb ik er maar nog 1 gekocht. Ik heb nu dus zelfs twee telefoons!

Ik heb echt de perfecte eerste dagen van mijn reis gehad, ik had dit echt niet durven dromen. Ben nog geen moment alleen geweest. Morgen komen Eline en Jonneke aan en dan zullen we zaterdag naar Krabi vliegen, naar het zuiden van Thailand. Dan gaan we lekker eilandhoppen

  • 13 Januari 2015 - 06:51

    Marieke:

    Klinkt goed Anne! Leuk dat er zoveel gezellige mensen zijn

  • 13 Januari 2015 - 10:25

    Tineke:

    Klinkt echt super. En leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet waar je wat leuks mee doet. Als je terug bent kunnen we dus gezellig naar een thais restaurant HaHa.

  • 13 Januari 2015 - 11:28

    Elly Bakker :

    Hoi Anne.
    Zo te lezen heb jij het super naar je zin.
    ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Veel plezier.
    Groeten Elly Bakker

  • 13 Januari 2015 - 11:47

    Wouter :

    Super cool Anne! Living the good life lees ik :-) je bent ook op tijd weg gegaan want het weer hier is echt dra ma tisch. Heerlijk weer dat backpacker sfeertje of niet, dat brengt weer goede herinneringen boven. Geniet ervan An en ben benieuwd naar je volgende verhaal!
    Greetz uit Vaassen/Emst

  • 13 Januari 2015 - 13:10

    Sasja:

    Hoi Anne, gaaf hoor en goed om te lezen dat er zoveel leuke mensen zijn om mee te ontdekken. Ik zal oma vertellen dat ze niet alleen meer oude kaas voor je hoeft te kopen. Maar je ook krukmoes lust. Veel plezier daar.

  • 14 Januari 2015 - 13:15

    Opa En Oma Schumacher:

    Ik heb jou verhaal gelezen.
    Wat spannend allemaal.
    Geniet er maar goed van.
    Wij wachten vol spanning op het volgende verhaal..
    Groetjes van opa en oma schumacher

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Anne

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 22983

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 14 April 2015

Zuidoost-Azië

11 November 2008 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: