Bye Bye East Coast - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu Bye Bye East Coast - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

Bye Bye East Coast

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

06 Februari 2009 | Australië, Adelaide

En toen was het Australie-avontuur aan de Oostkust al voorbij.

Vorige week hebben we onze duikcursus gehad. Eerst moesten we een medische keuring ondergaan of je geen hart/longproblemen had. Gelukkig was ik helemaal gezond. Daarna mochten we gezellig 2 ochtenden in een klaslokaal doorbrengen. Jaja, zelfs hier in Australie moeten we nog naar school. De tweede dag van de cursus hadden we dan ook ons examen, dus de eerste avond moesten we flink leren (ofzo..) Onze duikinstructeur had gezegd dat wanneer iemand 50 van de 50 goed had, hij de hele klas op een biertje zou trakteren, want dat was nog niet gebeurd. En ja hoor, Anne Brummel had alle vragen goed (gegokt). Doet je zelfvertrouwen toch wel weer een beetje goed.
's middags gingen we het zwembad in, waar we onze duikuitrusting aankregen en ons alles geleerd werd. Ook werden er buddy-paren aangewezen. Die twee moeten dan altijd bij mekaar blijven onder water. En hoe kan het ook anders dat Anniek en ik buddy's waren.

Na de twee dagen in het zwembad mochten we dan eindelijk met de boot het Great Barrier Reef op. Nu moesten we dus laten zien dat we alles wat we in het zwembad geleerd hadden ook echt in de praktijk konden uitvoeren. Jammer genoeg konden we niet heel veel zien onder water. Maar toch wel apart hoor, dat je vissen ziet rondzwemmen met roze/groene gestreepte koppen etc.
EN: We found Nemo!
Tussen de middag een enorm lekker BBQ-lunch. En wij arme backpackers maken daar natuurlijk graag gebruik van. 's middags nog een duik, waar we weer onze skills moesten laten zien.
De volgende dag zou het de laatste dag van de cursus zijn. maar jammer genoeg kwam toen net die cycloon Cairns overwaaien en werd de cursus verzet naar de volgende dag. Maar nee, de cylcoon was nog steeds niet weg en het werd die dag weer gecanceld.

Toen kwamen Anniek en Matt (een Canadese jongen die ook bij onze duikcursus zat) op het idee om een auto te huren en naar de Table Lands te rijden, langs allerlei watervallen. Ook Charlene, onze roommate ging met ons mee. Toen we bij de eerste waterval waren aangekomen, stormde het nog steeds heel erg. We hebben toen maar bedacht gewoon in onze bikini's naar buiten te gaan, hoewel het best koud was. maar dan zouden onze kleren iig niet nat worden. Dus we hebben de hele dag in onze bikini's rondgelopen. Hebben echt vreselijk veel watervallen gezien, was echt wel mooi.

Maandag gingen we naar Cape Tribulation, Where the rainforest meets the Reef. Deden eerst een dagtour waar we naar wat plekken gingen. Jammer genoeg was onze gids helemaal verliefd op planten en was hij ook nog eens gek op praten, dus weten we nu ongeveer alles over bomen en planten.
We deden ook nog een crocodile cruise over de Daintree River. Hebben daar wel zeker 1 krokodil gezien en een boomslang.
In Cape tribulation zijn we dan 1 nacht gebleven. Beetje een strandwandeling gedaan, maar het was veels te warm om actief te zijn, dus de rest van de dag maar gewoon lekker aan het zwembad gelegen.

Woensdag konden we dan eindelijk onze duikcursus afmaken! Jammer genoeg moest onze oude duikinstructeur, Dan, een andere groep lesgeven en kregen wij een nieuwe instructeur. De laatste dag verliep ook weer goed, hebben een grote aal gezien, Nemo weer gevonden, een rog gezien (en natuurlijk alle gekleurde visjes) en we hebben zelfs met onze blote voeten over de bodem van de oceaan gelopen. Nou, dat kan toch niet iedereen zeggen dat hij over de bodem van het Great Barrier Reef heeft gelopen!
En toen kregen we dan eindelijk ons certificaat. Vanaf nu zijn Anniek en ik Certified Open Water Divers en mogen we de rest van ons leven overal op de wereld tot 18 meter diep duiken.

's avonds zijn we nog met de groep uit eten geweest. Eigenlijk hadden Anniek en ik bedacht dat we om 22:30 naar het vliegveld zouden gaan om daar dan te blijven slapen, want ons vliegtuig zou om 7:30 vertrekken. Maar we kregen een veel betere oplossing voorgeschoteld: We mochten bij onze duikinstructeur in huis blijven slapen en uiteindelijk heeft hij ons de volgende ochtend om 6 uur ook nog es naar het vliegveld gebracht (terwijl we de vorige avond dus gewoon uit zijn gegaan en die beste jongen die dag weer moest werken, dus was zeker aardig van hem)

En ja, nu zitten we dan in Adelaide. Zitten nu dus midden in die hittgolf, vandaag is het 40 graden. maargoed hier in de bibliotheek staat de airco lekker hard aan, dus ik denk dat we hier de hele dag maar blijven zitten.

Morgen moet ik afscheid nemen van Anniek. Zij gaat de Great Ocean Road-tour doen en daarna voor 3 weken op een boerderij werken. Toch wel raar hoor, je hebt voor 3 maanden lang 24/7 met mekaar geleefd. Maargoed, over 4 weken zien we mekaar in Nieuw-Zeeland weer.
Ik blijf hier nog 3 dagen in Adelaide en ga daarna naar Melbourne, eens kijken wat daar te beleven valt.

• 07 Februari 2009 - 09:03

Nienke:

Het klinkt voor de zoveelste keer allemaal weer super gaaf! vooral dat duiken lijkt me een heel avontuur!! En was die duikinstructeur ook nog een beetje leuk dan?? Gek dat je afscheid moet nemen van anniek ja, maar veel plezier nog allebei!!

Liefs Nienke

• 10 Februari 2009 - 14:35

Koen:

Wat een praatzame famillie hebben we toch weer, wat een reacties!:p I'm fock jalours, maargoed misschien komen we in albufeira ook nog mooie onderwaterpartijen tegen, en zien we misschien ook wel visjes! Want die heb ik in rhodos en kos nog niet gezien..

Iig veel plezier, probeer je nu via internet sms te versturen, kijken of dat wil.