Hot Hot Hot - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu Hot Hot Hot - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

Hot Hot Hot

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Januari 2009 | Australië, Cairns

Dag Lieve Mensen!

Zo, ik heb al mijn avonturen ook weer overleefd. Afgelopen woensdag naar de Whitsundays geweest met de zeilboot. Wij daar aangekomen, ontmoeten we onze groep: 4 stelletjes met een gemiddelde leeftijd van 30 jaar. Hmm... Later bleek dat ze allemaal wel leuke mensen waren. Onze kapitein was een 70 jarige man en dan hadden we nog een hyperactieve crewmember. De eerste dag mochten we meteen al snorkelen bij een of ander eiland, was echt mooi! Net alsof je in een aquarium zwemt! 's avonds nog naar een resort geweest op een eiland en daarna naar bed. Nouja, naar bed. Het bleek dat Anniek en ik lekker op de bank mochten slapen. Hmm..
De tweede dag gingen we naar Whitehaven Beach, het witste strand in Australie. Viel eigenlijk een beetje tegen als je het vergeleek met Lake McKenzie, maar nog steeds mooi. Daar een fotosessie gehad, want die beste man ging een dvd maken van alle foto's.
Die dag ook nog weer gesnorkeld.
De laatste dag stormde het op de terugweg. Wij dus maar binnen gaan zitten, maar dat is niet helemaal goed voor je maag. (voor de duidelijkheid, we hebben niet gekotst hoor)

En dan.. Eergisteren was dan ons echte grote avontuur: Skydiven!! Om 7 uur 's ochtends werden we opgehaald (pff wat vroeg), waarna we na een training over hoe je moet vallen dan eindelijk het vliegtuig in mochten. Ik had gelukkig een oude ervaren instructeur, Igor. In het vliegtuig begonnen de zenuwen toch wel een beetje te komen, we gingen toch wel erg hoog. En toen waren we op het punt beland dat we het vliegtuig uitmoesten, op iets van 4 km hoogte. Voeten uit het vliegtuig hangen en hups! Daar val je dan zonder parachute en met 200 km/u een minuut naar beneden. Daarna de parachute uitgeklapt waarna ik zelf ook nog eventjes mocht sturen en na een paar minuten landen op het strand.
Het was echt zo super! je hebt eigenlijk helemaal niet door dat je gewoon van 4 km hoogte naar beneden valt, het gaat allemaal ook zo snel! Hier heb ik ook een dvd van, waarop heerlijk te zien is dat mijn gezichtsvel naar achteren wappert, echt heel lelijk.

Gisteren Australia Day gevierd, een nationale feestdag waar de Australiers alles wat mooi en goed is aan Australie vieren. 's avonds met het hostel een kroegentocht gedaan.

Ik heb trouwens net mijn vluchten veranderd bij Qantas. Ik vlieg nu 26 februari naar Nieuw-Zeeland, waarna ik rond 20 maart naar het Noordereiland ga. Dan vlieg ik 4 april weer naar Sydney en 10 april kom ik dan weer naar huis.
Ik zal nu 11 april om 10:50 weer in het koude kikkerlandje arriveren.

Maar tot dan kan ik nog lekker in dit warme (zeg maar hete) land blijven, waar het elke dag minimaal 30 graden is.

  • 27 Januari 2009 - 09:48

    Martien:

    Hoi Anne, blij dat jij even wat foto's hebt opgeladen, wat zien jullie er goed uit! groetjes uit Emst!

  • 27 Januari 2009 - 14:12

    Leonieke:

    YESSSSS FOTOOOOO'S, super! Anniek nieuwe bikini? haha, ziet er goed uit lieverds! Anne laat je nog eens wat horen wat je wil met vakantie? En kom je nou later thuis dan Anni? Mail anders ff! Liefsss

  • 27 Januari 2009 - 16:40

    Papa:

    Hoi Anne,
    Helemaal te gek wat jullie daar allemaal doen. Ikzelf zou nooit daar in een vliegtuig met open deur gaan hangen en vervolgens te springen. Mooie foto's, het plezier straalt ervan af.
    Allebei veel plezier en we horen graag weer van je. groeten uit Vaassen

  • 29 Januari 2009 - 19:29

    Nandia :

    Hé Anne, via Anke blijf ik een beetje op de hoogte. Daarom vandaag zelf eens even al je avonturen gelezen. Tjee das wel wat anders dan het bollenleven hier. Gaaf joh. En dat weertje....mmmm beter dan hier, (wij kunnen weer de schaatsen uit het vet halen) Dus geniet er maar van, have fun fun and fun en pas goed op je zelf.

    Veel liefs Nandia

  • 30 Januari 2009 - 09:32

    Felice Hofman:

    Heey Anne,

    Wauw... nou wat jullie weer hebben meegemaakt is ook niet mis.. Lekker een beetje zeilen enzo en ik zal stiekem bekennen dat t vervolg op mijn verhaal ook skydiven was. Zo te lezen vond jij t ook helemaal cool!:D Mooi! Is alweer een ervaring voor het leven erbij. Voor de lol even uit een vliegtuig springen. Ik ga jammer genoeg al 12 feb weg uit NZ en zal je dus hier niet meer zien, maar je gaat het ZEKER geweldig vinden!!! Het is zo'n ongelofelijk mooi land! Denk eens aan Kiwi experience, echt leuke tijd mee op dit moment. hoe hebben jij en Anniek eig de oostkust gedaan? Met trein??

    Enjoy mate,
    Felice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

The End

26 Maart 2009

New Zealand

26 Februari 2009

Destination: New Zealand

06 Februari 2009

Bye Bye East Coast

27 Januari 2009

Hot Hot Hot
Anne

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 23005

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 14 April 2015

Zuidoost-Azië

11 November 2008 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: