Panne Brummel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu Panne Brummel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

Panne Brummel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

21 November 2008 | Australië, Sydney

Hee allemaal!

Ik moet me eigenlijk opnieuw voorstellen, want vanaf vandaag heet ik dus Panne Brummel. Jaja ik heb een nieuwe naam gekregen. We gingen vandaag namelijk onze Australische bankpas ophalen, en op die kaart staat dus Panne Brummel. En als je denkt dat ik daar pech mee heb gehad, dan heb je dat helemaal verkeerd. Serieus waar, het lot is niet met Anniek en mij gezind.

Zondag gingen we Whale Watching doen (walvis kijken) Het bootje ging echt keihard, dus het begon al leuk (dachten we). Nadat al onze ingewanden door mekaar waren gehusseld door de 3 meter hoge golven, hebben we dus helemaal geen walvis gezien. We kregen gelukkig wel een return voucher, dus we mochten nog een keer.

Maandag hadden we de orientatie. Alles over bankzaken etc werd verteld (vreselijk saai) Maargoed Anniek en ik wilden graag maandag alles geregeld hebben, maar dat plan liep dus ook helemaal in het water. We zijn ongeveer 3 keer bij de bank geweest en ook nog 4 keer bij van die andere instanties en nog was het niet geregeld..
's avonds was er een BBQ in het hostel waar ik voor het eerste Kangoroo Beef heb gehad (is dus echt niet lekker ea) Ook zijn we nog naar de Scubar geweest, waar ze een Crab-race hadden (echt heel flauw, maar wel grappig)

Dinsdag was het hartstikke lekker weer, dus we dachten: nu komen de walvissen wel. Weer die trip gemaakt, maar nog steeds geen walvissen gezien.. En nu hebben we er dus geen tijd meer voor..
Ook wilden we nog die Skywalk doen. Toen we eindelijk boven waren en we ons al bijna in die pakken hadddn gehesen, vertelde die man dat het niet door ging, want het waaide te hard. Maar we konden wel 's avonds terugkomen. Oke vonden we ook neit erg. Maar toen we 's avonds de deur uit gingen, begon het ineens te regenen, waardoor het alsnog neit doorging.
Maaaaaaar toen kregen we ineens een gelukje, want de wereldpremiere van de filmn Australia met Nicole Kidman was in dezelde straat als waar ons hostel stond. Jammer genoeg hebben we Nicole Kidman niet gezien, maar wel een paar Australische sterren. En we mochten daarna zelf ook nog over de Rode Loper, waar we natuurlijk wel foto's vna hebben!

Woensdag hebben we ons busticket geregeld, aangezien we vandaag gaan. Wat dus wel een beetje jammer was, was dat Anniek erachter kwam dat ze ons pas voor volgende week in de bus had gezet ipv deze week. Moesten we dus ook nog weer veranderen.
's middags naar Bondi Beach geweest, beetje pootje gebaad (ofzo) Echt ijskoud water!
's avonds bij familie vn Anniek geweest die ons naar zon national park heeft gereden. Dat was dus echt heel mooi, echt zo'n Lord of the rings omgeving.

Gister hebben we dan eindelijk onze skywalk gedaan. Ik dacht dat ik het echt heel eng zou vinden, aangezien dat gebouw 260 meter hoog was en je op een glazen plaat moest staan, maar dat viel dus 100% mee/tegen. het was echt helemaal niet spannend, je zat zo goed vast aan allemaal kabels, dat er niks kon gebeuren..

Over 2 uurtjes verlaten Anniek en ik dan eindelijk Sydney en gaan we naar onze eerste stop: Newcastle. We hebben geen idee of daar iets leuks zit, of dat we daar nog een kamer kunnen vinden, dus nu begint het echte backpacken. Toch wel raar dat we nu afscheid moeten nemen van de andere mensen uit de groep. Je kent elkaar pas een week, maar het lijkt echt of je mekaar al maanden kent, echt raar.

Jullie horen weer van me!
Liefs, Panne Brummel

  • 21 November 2008 - 09:12

    Mama:

    Ha die Panne,
    Nou, het echte backpacken gaat beginnen! Ben wel benieuwd hoe lang die busreis naar Newcastle was, op de kaart is het maar een klein stukje. Je moet de groetjes hebben van oma, ze zegt dat het hier hetzelfde is, koffie zetten en veel mannen aan de koffie. Elke dag weer.
    We bellen snel een keertje, kus mama

  • 21 November 2008 - 09:25

    Manon:

    Hee meid...
    Ben blij dat je t naar je zin hebt. Ben echt enorm jaloers! Ik ben vet druk met werken en alles regelen voor het verhuizen enzo, wilde echt dat ik lekker in jou schoenen stond;) Hoop dat t je bevalt op jullie volgende adres en ik kijk uit naar meer berichten van je!!!
    Kusje uit Nederland!

  • 21 November 2008 - 17:11

    Marleen:

    Hey Ann,

    leuk om steeds van jullie te horen. ik hoop alles dat het vanaf nu dan wat meer mee zal zitten! heel veel plezier met het echte backpacken!:D

    Liefs

  • 21 November 2008 - 19:55

    Koen:

    Hoooi

    Haha heb je al in je voorvakje gekeken naar dat briefje?:P Maargoed zoals ik kan zien is het daar *lekker weer. iig beter als hier> hele dag harde wind, regen, hagel en sneeuw:p

    Nog 164 dagen, 23 uur en 5 minuten en dan ben je (als het goed is) weer op schiphol haha:p

    Nou nog veul plezier doegg

  • 22 November 2008 - 18:37

    Tineke:

    Hee Anne, Klinkt allemaal erg mooi. Nu begonnen met backpakken? Ook al leuke foto's. Hier zitten we in de sneeuw, maar zal wel snel weer weg zijn. veel plezier en ben benieuwd naar de nieuwe foto's.

    groetjes Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

The End

26 Maart 2009

New Zealand

26 Februari 2009

Destination: New Zealand

06 Februari 2009

Bye Bye East Coast

27 Januari 2009

Hot Hot Hot
Anne

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 23001

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 14 April 2015

Zuidoost-Azië

11 November 2008 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: