Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 November 2008 | Australië, Port Macquarie

Op het moment dat ik dit stukje schrijf zit ik in een hempje en in een korte broek. Jaja het is eindelijk mooi weer!

Afgelopen zondag hebben we een dronken-vrouw incident gehad, waar waarschijnlijk heel veel mensen al over gehoord hebben. We waren nog in Newcastle en lagen al in bed toen er om 12 uur 's nachts ineens een vrouw in onze kamer gebracht werd (letterlijk gebracht, aangezien ze niet zelf meer kon lopen). Ze was in zichzelf aan het praten en er kwam een enorme drankwalm van haar af. Fijn, dachten we, hebben wij weer, een dronkelap op onze kamer. Maar toen begon het hele avontuur pas. Ze ging namelijk niet in haar bed liggen om te slapen, nee ze ging op de grond liggen, tegen mijn backpack aan. En ze bleef maar raar praten enzo, dus toen is een ander meisje van onze kamer naar de receptie gegaan. Die mensen kwamen naar boven en vertelden de vrouw dat ze kon vertrekken, maar dat weigerde ze. Toen hebben die mensen de politie gebeld. Maar er kwam maar niemand, dus op een gegeven moment gingen Anniek en ik nog maar even naar beneden omte vragen hoe het nou zat. Toen we weer boven kwamen, lag de vrouw heerlijk in MIJN bed te slapen. Wij hebben toen maar beneden op de politie gewacht, die haar om 2 uur op kwamen halen met de boevenwagen. Eindelijk konden we weer van onze nachtrust genieten.

Maandag aangekomen in Port Macquarie, waar het echt super weer was. Ook kwamen we in een echt heel mooi hostel terecht, heeft echt zo'n subtropisch sfeertje. We hebben meteen onze bikini aangetrokken en voor het eerst in de zee gezwommen:D
Dinsdag was het jammer genoeg weer aan het stormen. Wel zijn we naar een of andere Creek geweest, waar je koala's kon spotten (we hebben er welgeteld 1 gezien, maar hee, het is een koala!) Ook hebben we daar zo'n 300 grote vieze vleermuizen gespot.

Ook hebben we eindelijk geregeld dat we oud en nieuw nog in Sydney kunnen vieren. We gaan 30 december uit Byron Bay weg, komen dan 6.35 in Sydney aan, waar we 31 december maar de hele nacht opblijven omdat we geen hostel hebben. En dan gaan we 1 januari weer terug naar Byron Bay.

Gister en vandaag de hele dag op zoek geweest naar boots, want Anniek en ik hebben een baan gevonden! Nou ja, een baan, een WWOOF-plek. Voor de leken onder ons, dat is dus werken op een boerderij voor kost en inwoning. Eerst hadden we die mensen al gebeld, maar hadden ze geen mensen meer nodig, maar toen werden we ineens 's avonds teruggebeld dat hi toch wel mensen nodig had. Hij vond het fijn dat wij allebei al van de boerderij kwamen, want dan waren we niet zo bang om vies te worden etc.. Maargoed die boerderij is dus een hele business, het is zegmaar de attractie van deze omgeving. Om jaloers te worden waar wij belanden volgende week: www.bellrowanvalley.com.au Het is een 4000 hectare grote boerderij, waar ze ritten met paarden organiseren. Echt een heel bekend bedrijf, dus we hebben echt hartstikke geluk dat we hier terecht kunnen!

Gisteravond zijn we met een paar jongens uit het hostel naar een karaokebar geweest, want dat is dus blijkbaar het hoogtepunt van de week in Port Macquarie. Zelf niet gezongen hoor, daar heb ik meer drank nodig. Over drank gesproken, je kunt hier dus een pak van 4 liter wijn kopen voor 10 dollar (ongeveer 5 euro) Heel erg lekker is het niet, maar hee we zijn arme backpackertjes.

Vandaag waren we dus alweer de hele dag op zoek naar boots, maar wer niks gevonden. Toen heeft de eigenaar van het hostel ons meegenomen naar een industrieterrein ofzo, waar we dan eindelijk boots hebben gevonden. Echt zo aardig zijn die mensen hier he, iedereen is behulpzaam.

Om jullie nog ietsie jaloerser te maken: Je kunt hier bij de McDonalds voor 30!!!! dollarcent (15 eurocent) een softijsje halen. Jullie kunnen dus wel begrijpen dat Anniek en ik nu veel bij de Mac te vinden zijn..

Vanaf vrijdag zijn we van de bewoonde wereld afgesloten, dus volgende week horen jullie pas weer van mij.

  • 27 November 2008 - 06:54

    Mama:

    Nou, dit begint erop te lijken dacht ik zo! Eindelijk die dingen doen waarvoor je naar
    Australie bent gekomen. We zijn heel benieuwd hoe jullie het volgende week allemaal vinden, we bellen nog wel een keer.
    kus mama

  • 27 November 2008 - 08:23

    Janette:

    Hoi,
    Mooie verhalen, ben iedere keer weer benieuwd.
    Waar je volgende week terrecht komt lijkt mij GiGa mooi. [veel paarden. Ik hoop dat je kunt paardrijden?]
    Geniet ervan. We wachten weer op je volgende avontuur.
    Groetjes uit het "kille" Vaassen.
    Janet

  • 27 November 2008 - 08:45

    Kes:

    Vet vet vet vet vet man! Met die boerderij heb je idd geluk! Ziet er wel gaaf uit! En heel verstandig, gewoon de hele nacht opblijven in sydney!:D werkze bij je boerderij he! en veel veranderd er niet wat die mac donalds betreft, daar waren jullie toch al vaak te bekennen toch anne?(A) haha have fun, kusjes

  • 27 November 2008 - 09:56

    Teun:

    I'm sooooooo jalous!!!
    echt super die verhalen van jullie! wat leuk ook op zo'n boerderij, aan jullie wel besteedt. En jullie oud en nieuw, WAUW! echt geniale actie, nu al:P! ik kijk nu al uit naar 't volgende verhaal. Heel veel plezier, liefsx

  • 27 November 2008 - 15:19

    Nienke:

    Nou anne klinkt allemaal wel spannend zeg!
    maar je bent nu niet meer de enige die iets spanennds gaat doen want ik ga namelijk (tijdens carnaval:S) naar MALAWI:D

    nou spreek je snel
    xx NIenke

  • 27 November 2008 - 15:25

    Manon T.:

    Anne!
    Goed bezig. Net zo'n mooie boerderij. Zeker op het mooie weer ben ik jaloers.
    Met oud en nieuw heb je het dus ook al goed voor elkaar. Ben benieuwd hoe het is.
    En natuurlijk, er moet 1 stukje over eten gaan. Je verandert dus nog niet. Haha.
    Veel plezier. xx Liefs, Manon

  • 27 November 2008 - 15:43

    Anouk:

    Wauw Anne! This is the life:D
    haha wat goed zeg die boerderij ziet er echt gaaf uit! Als ik het zo bekijk kom je helemaal niet meer terug:O
    Ben benieuwd naar je verdere verhalen.
    En oja ik ben natuurlijk heeeeul jaloers! Jij zit daar lekker in je korte broek en ik kijk nu naar buiten en je zou er gewoon depressief van worden. BAH:P Nou hoor gauw van je, liefs Anouk

  • 27 November 2008 - 20:38

    Wilma S&R 4 E Stem:

    Vanavond weer met je moeder gezongen, nou ja...ze doet haar best hi hi. Maar dit ziet er heel gaaf uit. Veel plezier en ik blijf je volgen. Anders hoor ik het wel van je moeder

  • 27 November 2008 - 20:38

    Wilma S&R 4 E Stem:

    Vanavond weer met je moeder gezongen, nou ja...ze doet haar best hi hi. Maar dit ziet er heel gaaf uit. Veel plezier en ik blijf je volgen. Anders hoor ik het wel van je moeder

  • 28 November 2008 - 16:09

    Dian:

    is het wel een beetje leuk daar en als je nou een week niet met papa en mama en andere mensen kunt bellen en sms wat moet je dan doen als er iets is???
    Groetjes dian

  • 28 November 2008 - 16:38

    Opa Schumacher:

    jouw berichtje is gelezen op de computer en ik heb gelezen dat je al werk hebt (zonder geld te verdienen). En hartstikke leuk dat je oud en nieuw viert in Sidney. Daarna zal het wel werken en geld verdienen worden, anders is het geld zo op. Helaas kan ik jou niet wat toesturen want ik heb zelf niet wat haha. Heel veel groetjes Opa Henk en Oma Marietje, en we wachten wel op een nieuw berichtje van jou.

  • 29 November 2008 - 12:45

    Helmie:

    hoi, hier ook even een berichtje van je tante. We horen en lezen dat alles goed gaat en dat je geniet!!! Ook ik vind het heel leuk om alles zo te volgen via de computer. Ja, echt waar, af en toe zit ik er ook achter! Voor nu: veel plezier op de paardenfarm.

  • 30 November 2008 - 13:58

    Inger:

    Hee anne!
    wat leuk om het zo te lezen, je hebt het dus wel lekker naar je zin. En zo goedkoop een softijs, zwaar lekker!
    en het weer daar.. ooh ik ben zo jaloers!
    heel veel plezier nog :)
    xxx

  • 01 December 2008 - 18:47

    Liselot:

    Anne!!

    Je hebt het wel naar je zin zeg! Klinkt allemaal echt heel leuk. Je hebt vast en zeker ook geen zin om straks weer terug naar huis te gaan, toch?
    This is the life!

    Heel veel plezier, en we houden contact...

    Liefs Liselot

  • 02 December 2008 - 09:07

    Esther:

    Heej meiden!!
    Wat tof dat jullie t zo leuk hebben, en ook eindelijk goed weer hebben.
    Wat een verhalen :)
    Suc6 met de hele nacht opblijven, en hopelijk komen jullie enigszins helder 's ochtends thuis :P
    Hier gaat iig alles zun gangetje en ik moet zeggen, als ik in de C1000 loop denk altijd van, ow nee, Anne is hier niet haha.
    Heel veel geluk daar en veel plezier!!

    Liefs Esther

  • 02 December 2008 - 11:44

    Tineke:

    Klinkt allemaal erg goed.
    Ben benieuwd hoe het jullie tussen de paarden vergaat. En jullie plannen voor oud en nieuw echt super.
    Hier alles oke. Iedereen erg druk met suprises en gedichten. Anne, hier kom je mooi onderuit.
    Verder niets nieuws. Ben benieuwd naar het volgende project.

    Groetjes
    Tante Tineke

  • 03 December 2008 - 15:55

    Marieke:

    Hey Anne,

    Klinkt allemaal nog steeds helemaal geweldig.
    Als je thuis komt schaf je dan ook gelijk een paard aan? haha
    Ik heb afgelopen vrijdag heerlijk in jou bed geslapen! haha.
    Iedereen was weg dus heb ik met Dian een gezellig avondje gehouden.
    Aangezien je paps en mams erg laat weer zouden komen en ik de volgende ochtend weer fris en fruitig in de winkel moest staan had ik maar besloten dat ik in jou bed ging overnachten.

    Groetjes! Je grote nicht Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

The End

26 Maart 2009

New Zealand

26 Februari 2009

Destination: New Zealand

06 Februari 2009

Bye Bye East Coast

27 Januari 2009

Hot Hot Hot
Anne

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 23004

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 14 April 2015

Zuidoost-Azië

11 November 2008 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: