Merry Christmas & A Happy New Year! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu Merry Christmas & A Happy New Year! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

Merry Christmas & A Happy New Year!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Januari 2009 | Australië, Byron Bay

Merry Christmas and a Happy New Year!

Het is alweer een tijd geleden dat ik een stukje geschreven heb, maar had er niet echt tijd voor (nouja, eigenlijk had ik er gewoon geen zin in, maar nu zit ik vol goede moed achter de computer om een enorm lang stuk te schrijven).
Pff, wat heb ik de afgelopen weken allemaal gedaan zeg.. Eens zien, de 15e kwamen we aan in Byron Bay, waar we in totaal 2 weken hebben gezeten. Byron is echt zo een vakantiestadje. We hebben hier dan ook echt twee weken een strandvakantie gehad. Het weer werkte lekker mee, elke dag zo'n 30 graden, zeker niet verkeerd.
Veel actieve dingen hebben we dan ook niet gedaan. We hebben echt een superleuke groep Nederlanders ontmoet, waar we vaak mee naar het strand gingen. Ook hadden we een bar ontdekt waar je voor 5 dollar of voor 2 dollar avondeten kon krijgen. Lui als we zijn, waren we daar dan ook vaak te vinden. Het gezonde eten schiet er dan ook wel een beetje bij in. De afgelopen weken hebben we geloof ik een keer gezond aardappels, vlees en groente gegeten, voor de rest is het toch wel een beetje pasta (lekker makkelijk en snel)

We zijn wel een keertje 's ochtends om 5:30 (inderdaad, zo vroeg) met Tim dolfijnen wezen kijken. Was een wandeling van 2 uur over het strand. We zijn bij het meest oostelijke punt van Australie geweest en bij het Lighthouse van Byron Bay, maar geen dolfijn gezien.

We hebben ook voor het eerst op een surfplank gestaan! Hebben toch maar een les surfen genomen, want we liepen een beetje achter hier in Byron. Werkelijk waar iedereen surft hier. Hoe het ging? Nou laten we zeggen, ik kon blijven staan. Na deze ervaring weet ik weer waarom ik aan handbal doe.

1e kerstdag hebben we gebarbequed op het strand met een hele grote groep mensen. Was echt supergezellig, maar toch echt wel raar hoor. Ik had dan ook echt geen kerstgevoel. Met kerst hoort het toch wel een beetje koud te zijn en je hoort het eigenlijk toch wel met je familie te vieren.
Natuurlijk hebben we ook kerstfoto's op het strand gemaakt, zoals de rest van alle backpackers ook al doet. We zullen nog wel eens een poging wagen foto's op internet te zetten.
2e kerstdag naar het strand geweest. 's Avonds hebben Anniek en ik ons in onze sjieke jurkjes gehesen en zijn we gezellig met z'n tweeen uit eten geweest. Beetje jammer dat er maar een mini-beetje eten op ons bord lag, maar we wisten onze honger te stillen met een halve liter milkshake als nagerecht. 2e kerstdag kennen ze in Australie eigenlijk helemaal niet. Hier heet het dus Boxing Day. Wat het eigenlijk gewoon betekent, is dat alle winkels enorme opruimingen hebben.

Na kerst zijn we nog 2 daagjes naar Nimbin geweest. Nimbin is zegmaar Amsterdam in Australie, alleen dan nog erger. Het is het hippie/ wiet stadje van Australie. Ze hebben daar het Nimbin-museum, waar dus werkelijk waar gestreden wordt voor het lot van de blower. Je kon papieren invullen waarin je beloofde dat je mee zou doen met een manifestatie, er wordt in Nimbin elk jaar een soort drugsfeest gehouden.. Echt zo raar. Ook wordt er op straat gewoon wiet aangeboden. Ze vragen dan: "Do you want Cookies or Marihuana" en zeggen het op een manier alsof ze vragen: Wil je Sinas of Cola?
In Nimbin zijn we ook nog met 2 Nederlandse jongens naar een Waterhole geweest. Echt supermooi. Was een waterval wat dan in een of andere plas eindigde en waar je vanaf rotsen in het water sprong.

Maar dan: New Years Eve.
Dinsdag gingen we met de nachtbus terug naar Sydney vanaf Byron. We probeerden wel te slapen in de bus, maar echt slapen lukt toch niet echt (het werkt ook niet mee als je een Franse man voor je hebt zitten, die niet begrijpt dat wanneer iemand tegen je zegt dat je knieen pijn doen omdat hij zijn stoel zover naar achter had gezet, je dan niet je stoel nog verder naar achteren moet zetten)
Maargoed, om 7 uur 's ochtends, 31 december kwamen we dan weer in het oude vertrouwde Sydney aan. Eerst maar naar het kantoor van de Work &Travel Company ons kerstpakket ophalen. Bedankt allemaal voor die leuke brieven en alle chocola (er is trouwens niet veel meer van de chocola over, alles is gesmolten).
Om 10 uur liepen we maar richting de Botanic Gardens, want men zegt dat je er vroeg moet zijn om nog een mooi plekje te hebben. Wat ons echter niet verteld was, was dat je eerst nog in een rij moet staan voordat je die Gardens uberhaupt binnenkomt. En niet zomaar een rij, nee dan meteen een rij van 1 kilometer! lang. Onze oude vertrouwde reisgroep voegde zich ook al snel toe aan de rij. Met z'n allen wachten maakt het zeker een stuk gezelliger. Echt iedereen was ook in een feeststemming, de "wave" werd ook elke keer ingezet. Na 4,5 uur in de rij te hebben gestaan konden we dan eindelijk het park in. Snel een mooi plekje zoeken waar we uitzicht hadden op het Opera House en de Harbour Bridge (beetje jammer dat er een dikke boom voor stond die het uitzicht een beetje belemmerde) en dan maar de bikini aan. Het was namelijk weer vreselijk warm! Maar met een koud biertje in de hand komt dat ook helemaal goed.
Nouja en dan is het vanaf een uur of 3 's middags dan maar wachten tot het 12 uur wordt. Gewoon een beetje relaxen met z'n allen, je verwonderen over hoe vreselijk veel mensen er zijn (er mochten 20.000 mensen in het park)

En toen was het dan eindelijk 12 uur. Het is niet echt met woorden te beschrijven hoe overweldigend het was. Je staat met zo verschrikkelijk veel mensen af te tellen en dan kijk je met z'n allen naar het meest beroemde vuurwerkconcert van de wereld! Maar toch, geen van ons allen had een Oud en Nieuw-gevoel. je wenst iedereen dan wel een Happy New Year, maar ondertussen heb je gewoon het gevoel dat je met z'n allen naar Koninginnedag bent.

Na het vuurwerk zijn we nog met wat mensen naar een Irish Pub geweest (waar we meteen getuige waren van het eerste gevecht van 2009). Om half 5 vonden we het toch maar eens tijd om te gaan slapen en zijn we terug gegaan naar het hostel van de anderen. Anniek en ik hadden eigenlijk bedacht dat we in het park moesten slapen, maar aangezien er nog een bed over was in hun kamer mochten we daar liggen. Echt supertof van hun! Dus Anniek en ik hebben oudjaarsnacht heerlijk in een bed geslapen (die wel bedluizen had, maargoed daar zeuren we maar niet over) in plaats van in het park.

1 januari konden we er natuurlijk niet onderuit: De Nieuwjaarsduik! Jammer genoeg hadden we onze Unox-mutsen thuis laten liggen en vonden we het net ietsie te duur om een dagje terug te gaan naar Scheveningen, dus dan maar Nieuwjaarsduik op Bondi Beach. We misten ook wel een beetje de Erwtensoep nadat we het water uitkwamen. De rest van de dag een beetje liggen bakken op het strand. Echt raar hoor, in plaats van nieuwjaarsdag (en oudjaarsnacht) in een winterjas te vieren, lig je met 30 graden in bikini op het strand.
's avonds nog snel even wat gegeten in het Shark Hotel en daarna moesten we al weer afscheid nemen van de groep en het vertrouwde Sydney. En we mochten weer gezellig 13 uur in de bus zitten.

Hoewel die busreis vreselijk lang duurde, is het het allemaal dubbel en dwars waard geweest. Ik had Oud & Nieuw echt nergens anders willen vieren dan in Sydney. En hee, niet veel Nederlanders kunnen zeggen dat zij het beroemde vuurwerk van Sydney in real life hebben gezien.

Nu zijn we weer terug in Byron voor een dagje en morgen gaan we weer door naar Surfers Paradise. We hebben trouwens een geweldige deal gesloten van allemaal fantastische dingen die we nog gaan doen. Om jullie even jaloers te maken:

*3 dagen 2 nachten Fraser Island
*3 dagen 2 nachten Whitsundays (op een zeilboot langs allerlei paradijselijke strandjes varen)
*2 nachten Rainbow Beach
*Skydive Mission Beach (parachutespringen op het strand)
*4-daagse duikcursus in Cairns, waarna je gaat duiken in het Great Barrier Reef en waarna je je duikcertificaat hebt.
*1 nacht Cape Tribulation (enige plek in Australie waar het regenwoud aan het strand grenst)

Nou mensen, ik wens jullie allemaal een enorm gelukkig, gezond, gezellig 2009!

• 02 Januari 2009 - 09:44

Martien:

Hallo Anne, wij willen jou ook graag heel veel goeds wensen in het nieuwe jaar en dat je samen met onze Anniek maar heel veel mag genieten van jullie wereldreis! Maar met het programma dat jullie nog voor de boeg hebben moet dat lukken. Liefs namens ons allen! Martien

• 02 Januari 2009 - 11:01

Jelle:

Hey Anne, allereerst een heel goed 2009 toegewenst! Nou als ik jullie programma zo zie dan moet dat ook wel goedkomen! In nederland is (helaas) de vakantie alweer bijna voorbij... En om het allemaal nog erger te maken mag ik volgende week (met een buitentemperatuur van onder de nul graden Celsius) direct het bos in.. Dan lig ik denk ik toch liever in Australië met 30 graden op het strand:P Maargoed heel veel plezier met de trip en ik kijk uit naar jullie volgende berichten! Kus Jelle

• 02 Januari 2009 - 11:42

Elize Brummel:

Heej Anne,

Ik hoorde van Tineke dat je een wereldreis aan het maken bent, en ze vertelde over je waarbenjij.. leuk hoor wat gaaf!!

Groetjes Elize

• 02 Januari 2009 - 12:13

Tineke:

Hoi Anne, Ik wens jou en Anniek ook een heel gelukkig 2009. Zo te lezen is dit jaar al super begonnen voor jullie. Klinkt geweldig. Oud en nieuw is de familie bij mij geweest, Dian komt helemaal los met vuurwerk. Koen, Nienke en Gerrit heb ik de volgende dag bij oma gezien, volgens mij hadden ze een zware nacht gehad, maar dat hoort er bij. Als ik zo lees wat jullie nog gaan doen is wel super gaaf. Hoop dan ook dat jullie er met volle teugen van genieten en ben benieuwd naar het volgende verslag van jullie reis.
    Kusjes Tineke

• 02 Januari 2009 - 12:25

Marleen:

Heey Ann!!

Ik wens jou ook een gelukkig en gezond en voor jou natuurlijk ook avontuurlijk 2009! Super gaaf om in Sydney te zijn! Een nieuwjaarsduik zonder half te bevriezen lijkt me toch geen straf, misschien zou ik dat dan zelfs nog doen..
    Heel veel plezier met alles wat op het programma staat!

Kusje Marleen

• 04 Januari 2009 - 09:24

Helmie:

Namens alle Beekmannen: gelukkig nieuwjaar! Heel veel plezier de komende tijd. Dat moet lukken als ik lees wat jullie allemaal nog van plan zijn. Wij gaan zo schaatsen. Kijk, dat gaan jullie dan weer niet doen, haha. Groetjes van ons allemaal!!

• 04 Januari 2009 - 18:11

Mike En Marieke:

Hey Anne en Anniek,

Een gelukkig nieuwjaar!

Liefs Mike en Marieke

• 07 Januari 2009 - 11:17

Hee an! Klinkt echt geweldig allemaal en wat een temperaturen zeg... hier vriest het momenteel 's nachts met een graadje of 15!

Vet mooi die vooruitzichten, geniet ervan!

liefs