... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu ... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne Brummel - WaarBenJij.nu

...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anne

13 Januari 2009 | Australië, Rainbow Beach

Eindelijk heb ik weer gratis internet weten te scoren, dus nu kan ik weer een stukje schrijven.
In het laatste bericht vertelde ik hartstikke leuk dat ik de volgende dag naar Surfer's Paradise zou gaan. We zijn er inderdaad heengegaan.. voor 4 uurtjes.. Toen we daar aankwamen, bleek namelijk dat alle hostels al helemaal volgeboekt waren. ook vertelde die beste man erbij dat het waarschijnlijk de hele oostkust zo zou gaan en dat we beter nu al alles konden boeken. Zover ons spontante backpackavontuur.. Nja wij mar meteen een bus naar Brisbane geboekt en tot die tijd in Surfers rondgelopen. (het bleek later dat Paris Hilton die dag ook in Surfers was)
In Brisbane kwamen we Carla (alweer) tegen, die ons een rondleiding door de stad heeft gegeven. Ons hostel in Brisbane was btw super, we hadden een eigen douche en toilet op de kamer:D wat een luxe!

Kleine complicaties in Brisbane. We wilden onze vluchten omboeken naar Nieuw-Zeeland etc, dus wij naar het Qantas-kantoor. Moest ze eerst een mail sturen naar Amsterdam of dat wel kon (okee...) We hebben in totaal 3 dagen alleen maar de binnenkant van dat kantoor gezien, totdat de supervisor ineens zei: Och, mijn collega heeft een foutje gemaakt, z heeft de mail naar Frankfurt gestuurd ipv Amsterdam. Conclusie: we zijn nog geen stap verder gekomen.

Na Brisbane zijn we naar Noosa gegaan. En daarvanuit naar de Australia Zoo. Inderdaad, de dierentuin van Steve Irwin. Echt raar, je ziet het altijd op plaatjes en op tv en dan zit je ineens zelf naar die krokodillenshow te kijken. (waar btw de vrouw en kinderen van Steve ook nog even kwamen presenteren) Ik heb zelfs een babykrokodil vastgehouden (is dat niet heel stoer van mij?)
De volgende adg gingen we in de zee zwemmen. We hadden al wel gehoord dat er die week in Noosa al iemand verdronken was en dat er 5 bijna verdronken waren, maar okee. Er aren golven van 2 meter hoog, dus wij dachten: poeh, hoge golven, leuk!! Hartstikke leuk inderdaad, totdat er een 4 meter hoge golf aankwam, boven op ons neersloeg en ons daarna 20 meter verderop meevoerde, al koprollend onder water en 3 kilo zand in onze bikini meesleurend. Dat was wel ff schrikken, maar wij laten ons niet zomaar afschrikken! Daarna leerden we namelijk dat je zo'n golf gewoon moet induiken, dat er dan niks aan de hand is (hadden we dat maar eerder geweten)

Nu zitten we in Rainbow Beach te wachten tot we naar Fraser Island kunnen. Morgen is het zover, dan gaan we 3 dagen en 2 nachten met een 4WD over het eiland touren (het grootste zandeiland van de wereld)

Als we terug komen horen jullie alle verhalen wel weer!!

  • 13 Januari 2009 - 07:31

    Sjoerd:

    Jullie maken heel wat mee. Ik hoop dat jullie straks toch ook weer aan Nederland kunnen wennen. Veel plezier op Fraser Island, zorg dat er voldoende benzine in de tank zit, want anders wordt het duwen.

  • 13 Januari 2009 - 08:56

    Yvette:

    Anne lieverd!! Wat een verhaal weer!:D ik ben echt trots op je dat je die krokodil heb vastgehouden! heel veel plezier op Frader Island en ik kijk uit naar je volgende bericht! misje
    xliefs

  • 13 Januari 2009 - 14:18

    Koen:

    Had je paris hilton niet even op kunnen zoeken en er een foto van kunnen maken?:p iig ik heb je weer terug gesmst, weet niet of het is aangekomen? Ik kon namelijk niet met me eigen mobiel smsen naar jou nummer, valt niet binnen me blox 8-)

    Maargoed hoor het wel atjeu

  • 13 Januari 2009 - 14:19

    Koen:

    Had je paris hilton niet even op kunnen zoeken en er een foto van kunnen maken?:p iig ik heb je weer terug gesmst, weet niet of het is aangekomen? Ik kon namelijk niet met me eigen mobiel smsen naar jou nummer, valt niet binnen me blox *-)

    Maargoed hoor het wel atjeu

  • 13 Januari 2009 - 14:52

    Nienke:

    Heey Anne, voor de zoveelste keer klinkt het allemaal weer super gaaf! Erg dapper van je dat je zo'n krokodilletje vast durfde te houden zeg:P
    Veel plezier met touren!
    Dikke kus Nienke

  • 14 Januari 2009 - 10:36

    Marieke:

    Hey Anne,

    het klinkt allemaal weer super gaaf op die ene koprol in die golf na dan (lijkt me dood eng)
    maar goed op naar een nieuw avontuur op het zandeiland.
    Veel plezier.

    xxx Marieke

  • 17 Januari 2009 - 16:33

    Dian:

    hoi anne

    ik doe mijn werkstuk over australie en ik heb hem al bijna af maar dat moet ook en het hoofdstuk over dieren heb ik al 3 bladzijdes over geschreven goed he?!
    xx Dian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 April 2009

The End

26 Maart 2009

New Zealand

26 Februari 2009

Destination: New Zealand

06 Februari 2009

Bye Bye East Coast

27 Januari 2009

Hot Hot Hot
Anne

Actief sinds 30 Okt. 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 23003

Voorgaande reizen:

08 Januari 2015 - 14 April 2015

Zuidoost-Azië

11 November 2008 - 11 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: